lördag 26 februari 2011

Dörrar eller så.

Gabondörrar gillar jag. I alla fall i en lägenhet från 50-talet. Har man en gård ifrån 1840 bör det vara spegeldörrar.


Här under har jag alltså bytt till spegeldörr.
Under den vita färgen är det blå färg och jag kommer att ta fram den innan jag bestämmer mig hur jag ska göra, för den blå originalfärgen är fin. Förmodligen kanske jag målar den som den längre ner för att det ska bli lika.


Den här dörren köpte jag i Gbg och den har vackra färger.


Här är dörren till köket och jag ska försöka få liknande färger på denna dörren som på den ovanför.


Fortsättning följer så småningom.

2 kommentarer:

  1. Just det - var sak på sin plats och i sitt sammanhang.

    SvaraRadera
  2. Håller med gabondörrar är 50 tal
    men hos er ska det vara spegeldörrar
    mycket jobb för dig framöver att fixa till dörrarna, men det är roligt när man får se slutresultatet
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera