måndag 19 april 2010

Buxbom

Det blev en ganska stressig helg. Köpa jord och gödsel, ca 20 säckar. Putta ner gul lök och vitlök,,,ja jag vet man ska sätta vitlöken på hösten. Jag hade med mig buxbom från Gbg, jag köper dom för 29,90 per buske och det är billigt. Det är många som jag behöver och det tar sin tid innan dom växer ihop till en riktig häck. Ett buxbomsfält är snart klart. Jag grävde om rundeln i mitten och där kommer jag nog att sätta ett blodplommon om den tål vinden, annars får det bli något annat. Vid huset där jag tar bort och flyttar växter vet jag inte riktigt vad som jag skall ha ännu. Det kanske blir stenläggning och en liten rabatt. Det är fortfarande mycket stenläggning kvar på gården och uteplatsen men jag har livet på mig förhoppningsvis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar