måndag 7 september 2009

Murning

Dyngstan låg ju här tidigare och nu är det ju parkeringen där. Den förre ägaren rev en bit av muren som jag har börjat att återställa så mått. Det regnade rätt bra i lördags så jag kunde inte mura förrän på söndan. Havtorn och bärhäggmispel planterade jag också och det får gärna regna lite mer så att dom tar sig. På kanten mot åkern har jag börjat plantera häckoxbär så att man ser var tomten börjar.
























Det måste ha varit jobbigt för djur och människor att gå på de här kullerstenarna en gång i tiden. De låg så här under spröd betong som man nästan kunde lyfta upp. uppe i det högra hörnet är det en 7-8 cm högre kant, om det har varit en vägg eller nåt vid tegelkanten.

















Det ser ganska häftigt ut med veterullarna på åkern.

















Bondrosor kallar man de här blommorna här på österlen och så håller jag på med en uteplats av kalksten.

















Nu har jag planterat lite mer buxbom så att kanterna på de 4 fälten snart är klara. Det har regnat väldigt lite så jag får hoppas att de klarar sig ändå.

















Det blev en Efes på gästis och en god fika hos grannarna. Kanske man kan gå på fröklubben någon lördagskväll ochså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar