måndag 31 maj 2010

Vill ha värme, sista helgen i maj


Buxbomsfälten har kommit ytterligare lite på väg. Nu kommer jag nog inte att plantera några buxbom förrän i höst, tror jag.


Den lilla dammen växer nästan igen men det är mycket att sköta när man bara åker ner var 14:e dag.


Nu börjar Allium så smått att komma upp. Det började med krokus sedan påsk och pingsliljor, tulpanerna är nästan borta och nu är alltså allium på gång. De var de förra ägarna som putte ner lökarna.


Visst ser gården fin ut med stenläggning och lite blommor.


Jag tror att jag fick pokalen för den fina innergården Hoppas bara att inte hängpelargonen torkar ut....men det är väl ingen risk med allt regnande.


Den här lilla figuren vaktar lavendeln och kan vara väldigt arg av sig.


Jag har börjat att röja i lagårn men det syns inte, ändå har jag slängt massor av skräp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar