torsdag 25 mars 2010

Koloni och nya hus

Idag har det varit riktigt vårväder. Snön är borta och jag åt min första glass för i år. Efter jobbet åkte G och jag ner till kolonin för att fika. Vi träffade på vår granne där och gick in till henne istället. Hon har gjort om sin trädgård en hel del under de 5? år som hon har haft stugan. Hon har gjort en fin rundel där det tidigare var en ful grusgång. Det är en smed i Borrby på österlen som har gjort fina järnställningar i olika längder till henne.















Tidigare under veckan åkte jag förbi friggagatan där de bygger nya hus på marken mellan järnvägen och en av Gbg:s mest trafikerade gator. Dyra hyror blir det dessutom. Tidigare låg här funkishus, låg bebyggelse. Svenska byggnadsvårdsföreningen kämpade för att dessa unika hus skulle få ligga kvar men de river fortfarande hus här. Friggagatan kallades tidigare Bike-street eftersom det låg 4 mc-affärer här och ett par porrklubbar.

1 kommentar:

  1. Tack för din titt! Vad härligt med gård på Österlen och koloni i Göteborg. Lite avis är jag allt, inte på Gbg men väl Österlen :O
    Ha de gott. Vi kanske ses i etern igen. Catarina

    SvaraRadera