tisdag 8 december 2009

Gislövs stjärna

Det var julmarknad på Gislövs stjärna i helgen. Marknaden var väl ingen höjdare men jag fick köpt en burk av Guns hemmagjorda björnbärssylt och ett par av Ingelas fina tomtar.

















Jag träffade på min bloggande granne från Vallby som gör himla fina tomtar bland annat. Ingela skall ha utställning till konstrundan i påsk nästa år. Vi får väl ses på Gästis framöver.



















Vi åkte upp till Gunnarshögs gård och köpte Sveriges bästa rapsolja. Den finns i flera goda smaker såsom basilika, timjan och vitlök. Gården ligger bara 800 meter från mitt hus.

















Kent "bonden" Har lagt upp en djäkla massa sockerbetor som skall döljas i värmande halm innan lastbilarna kommer för att hämta det blivande sockret.

















Denna stensättningen såg jag först när detta huset var till salu. Bernt Staaf bodde tydligen i huset bredvid här på 70-talet. Gamla kulturbygder Hammenhög

















Nu är golvet lagt i sovrummet och nu skall det ligga och torka till ett år innan jag spikar fast det.

















Det är märkligt att rosorna fortfarande blommar, med den ser fin ut med avenboken bakom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar