måndag 25 maj 2009

Skånsk trädgård

Som vanligt när jag åker till landet så tar jag vägen över gästis för att ta en pilsner och tjöta lite. Det var ett bröllop på gästis på lördan och fint väder fick dom också så det såg riktigt tjusigt ut. Denna veckan har de börjat med att måla om fasaden till en snygg beige färg. Tidigare var den gul och ful. På kvällen grillade pojken och jag en stor flintastek och det var gott som vanligt. Det blev en tur till suckarnas gång i Simrishamn också. På söndagen var det en stor gårdsloppis mellan Hammenhög och Borrby, men det var så mycket folk och bilar att jag körde därifrån.
















Jag har precis börjat med att anlägga en "skånsk trädgård" dvs fyra fält med Buxbom och en rundel i mitten där det så småningom ska stå ett valnötsträd som vårdträd. Det blev bara 10 buxbomsbuskar men det är en början och jag skall fota efter hand.
















Kullerstenen inne i lagårn låg väldigt dåligt och ojämt, så jag har börjat och lägga det rakt på de ställen där det var ojämt. Det är ett avkopplande jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar